tisdag 22 september 2009

Flera allvarliga incidenter på Hornstulls Hunddagis

Rambos ögonskada är bara en av flera incidenter på Hornstulls Hunddagis. Veckorna innan hade Rambo kommit hem med ett blodigt öra. Ingen visste inte heller då vad som hänt.

Och för knappt ett år sedan tappad Hornstulls Hunddagis hunden när de var ute på promenad. Rambo blev då påkörd på den hårt trafikerade Hornstullsgatan och försvann. Tack och lov hittade hans ägare honom efter dygn. Han var rädd och frusen men hade bara mindre blessyrer.

I mina ögon är detta helt galet. Ska en seriös verksamhet fungera på detta sätt?

Hornstulls Hunddagis är en del av Stockholms Hund som ägs och drivs av Christina Roseen.

11 kommentarer:

  1. Det har inte funnits någon "Hornstullsgatan" på massor med år. Hur mycket mer av det som skrivs på den här sidan är påhittat?

    SvaraRadera
  2. Hej Mikael,

    ledsen att jag brister i min geografi, Hornsgatan skulle det vara.

    Varför tror du att något på sidan skulle vara påhittat? Samma ögonblick som jag börjar hitta på saker förlorar jag min trovärdighet.

    Jag är inte intresserad av något annat än fakta.

    SvaraRadera
  3. Jonas Konsument, om du ska ha fakta kanske du ska ha kolla upp ALL fakta innan du tar någons parti, finns alltid två vinklar av allt.
    Bara ett litet tips om du ska vara "trovärdig" ;)

    Glöm inte bort att det är DJUR vi pratar om, inga maskiner. Vi kan inte styra deras handlingar, även fast många av oss önskar det ibland.

    Tack för ordet, även fast jag inte tycker allt låter så himla rimligt, men åndå !

    / Marie-Louise

    SvaraRadera
  4. Hej Marie-Louise,

    och tack för din kommentar.

    Skälet till att jag har bloggen öppen för kommentarer är för att åstadkomma just det du efterfrågar. Alla kan därmed komma till tals.

    SvaraRadera
  5. Till Marie-Louise,
    Fakta är att INGEN på hunddagiset kunnat uppge NÄR och HUR skadan uppkommit.
    Jag vet, då jag som extra matte, var en utav dem som blivit uppringd och hade möjlighet att fråga om ovan, men fick inte något som helst klargörande svar. Det är detta som är så graverande! /Elisabeth

    SvaraRadera
  6. Men snälla Elisabet! Dagistjejerna ringde dej, då du står som extramatte på Rambo's kontrakt.
    Vi har ju vid flera tillfällen förklarat! VAD är det du vill att vi skall göra??? Läs mitt långa svar här på bloggen, alternativt ring mej för ett samtal 0707-661498. Christina

    SvaraRadera
  7. Kära Christin,
    Självklart vet jag Varför jag blev uppringd - att jag står som hans extra matte - det är inte poängen. Vad jag påpekar ÄR att ni uppenbart inte kunde ge någon som helst förklaring till NÄR och HUR Rambo skadats när jag pratade med den anställda! Det är det som är poängen - att ni inte kan ge redogöra för vad som har hänt! /Elisabeth

    SvaraRadera
  8. "Jonas", om det nu är ditt riktiga namn, om du vill framstå som seriös skriver du inte anonymt. Om du vill framstå som seriös så slarvar du inte med fakta. Om du vill framstå som seriös borde du vara rätt mycket mer objektiv.

    Nä, skriv under ditt riktiga namn både här och på Facebook annars hamnar du under fliken "feg, patetisk krake" i min bok.

    SvaraRadera
  9. Mikael, jag respekterar din åsikt, men tycker att det är synd att du nedlåter dig till dylika skrivningar.

    Inte är det väl så illa att jag skrev "Hornstullsgatan", när det skulle vara "Hornsgatan"?

    Jag tycker att jag varit objektiv, du får vara mer specifik, så kanske jag kan bemöta din kritik.

    SvaraRadera
  10. Återigen vill vi som är Rambos hussar, intyga att det som Jonas konsument beskriver är välgrundat! Vi avslutade kontraktet med dagiset med omedelbar verkan efter den senaste incidenten.

    Vi anser att hornstulls hunddagis är en otrygg och farlig miljö för vår Rambo då han har farit illa där. Vidare har vi bemötts mycket illa av den ansvarige för dagiset.

    Sleiman och Tomas samt Rambo

    SvaraRadera
  11. Hej Tomas och Sleiman! På vilket sätt har ni bemötts illa av mej??? Och varför anlitade ni mitt hunddagis i 4 år om ni behandlats så illa som ni påstår?? Och varför ville ni så väldigt gärna att Rambo skulle gå kvar på dagiset efter att han kom lös efter attacken av den aggresiva hunden förra vintern i Tantolunden??? Ni är välkomna att ringa mej för en förklaring Christina 0707-661498

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se BloggRegistret.se