måndag 21 september 2009

Hund svårt skadad på Hornstulls Hunddagis

I förra torsdagen blev mina vänners hund Rambo illa åtgången på Hornstulls Hunddagis. Det är oklart hur det gått till. Hunden öga har skadats och det finns risk att synen går förlorad.

Jag har mycket svårt att förstå att något sådant här kan hända. Och att dessutom ingen på dagiset vet hur det gått till!?

Hornstulls Hunddagis är en del av Stockholms Hund som ägs och drivs av Christina Roseen.

43 kommentarer:

  1. Fy så tragiskt! Tyvärr är jag inte förvånad när det gäller just Hornstulls Hunddagis då de även tidigare har blivit anmälda.

    Ägaren är olämplig med djur.

    SvaraRadera
  2. Oj, det låter riktigt trist. Kan du berätta mer?

    SvaraRadera
  3. tycker att man skulle granska hunddagisen närmare. Frågan är om lagar och regler efterföljs!? Hundägarna bör ställa högre krav och få bättre tillsyn för den dyra avgiften. Det får bara inte vara förvaring!/Lisa

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att jag inte lät min hund gå till det där sunkiga stället!! För något år sen letade jag efter ett trevligt ställe som min hund kunde få vara på under dagen då jag jobbade och råkade bl a kolla hur Hornstulls dagis var --så fort jag kom in kändes det inte rikitgt bra - ofräscht, förvaringutrymme, för många hundar..... När jag också fick träffa hon som ägerinnan var det bara att vända om och springa därifrån illa kvickt. Min hund skulle inte få sätta sin fot där! Idag är både jag och min hund glada att vi hittat en passande dagmatte åt honom att motionera med.
    /Lena

    SvaraRadera
  5. Jag det verkar onekligen som om du gjorde rätt. Bra för dig och din hund!

    SvaraRadera
  6. Min grannes hund har råkat ut för nåt liknande på det där dagiset...Det är inte en dag för tidigt att låta stället stängas ner. Media borde kopplas in för att ta sig an fallet och granska eventuella missförhållanden. De skulle nog hitta ett och annat....

    /Erik

    SvaraRadera
  7. Har sett kontraktet som hundägare skriver på för dagiset - Det anges att hundägarens försäkring får stå för kostnaden av skador på hunden trots att dessa uppkommit på själva dagiset!?! Helt oskäligt skrivet!

    juridikstuderande

    SvaraRadera
  8. jonas, en fråga: är du full när du skriver eller? kom hit, ta med media! men du kanske är rädd för att se hur fel du har i allt du skrivit. vi på hornstulls hunddagis tycker att det som hände rambo är förjävligt men dock inte vårat fel. det var en olycka och när vi försökte få tag i rambos ägare tog det över en timme att komma fram och vi testade alla nummer upprepade gånger. du tror inte att läget kan ha förvärras under den tiden? vi som jobbar här älskar djur och vill absolut inte att dom kommer till skada. jag jobbar på hornstulls hunddagis och har gjort det i drygt 2-3 månader. dvs att jag var där när olyckan inträffade. jag tycker att du borde ta och komma ner hit och prata med oss innan du bestämmer dig för att skriva om saker som du egentligen inte vet någonting om eftersom att du bara har fått höra från en sida och inte ens tagit insiativ att lyssna på oss. tänk på det innan du går ut med anklagelser och falsk information. / Jennifer Fransen

    SvaraRadera
  9. Hej Jennifier,

    nej jag var inte full när jag skrev det inlägg du kommenterat. Med en dylik fråga tangerar du det jag är mycket mån om att undvika, nämligen personangrepp.

    Jag är inte rädd för att ha fel. De uppgifter jag publicerat här på bloggen är ägarnas utsagor samt information jag hittat på nätet. Jag länkar till mina källor.

    Min blogg är öppen för kommentarer och jag välkomnar dina och andras inlägg.

    Din kommentar väcker några frågor:

    Är det inte konstigt att ingen på dagiset uppmärksammat hur hunden blev skadad, hur det gick till?
    Hur kan det komma sig att det inte är erat ansvar, att hunden skadades på erat dagis, vems är ansvaret i så fall?

    SvaraRadera
  10. Det jag skrev var att det inte var vårat fel. Jag har inte skrivit att det inte var vårat ansvar för det var det och vi tog det ansvaret och ringde ägarna så att dom kunde ta rambo till akuten. vi gick även upp med rambo till affären där en veterinär fick titta på rambo och ge sitt utlåtande om skadan. Vi ringde som sagt till alla nummer vi fått att ringa av rambos ägare direkt när vi såg vad som hänt rambo men dom gick inte att nå. Hunden blev skadad inne på rummet och vi kan inte ha en person stående i varje rum hela dagen då vi bara är 4 som jobbar. Det finns inte ett hunddagis jag vet om där dom har olika rum och tillräckligt med personal att stå i varje rum hela dagarna. det hände när inte vi såg och så fort vi upptäckte det agerade vi. det som förmodligen hänt är att hundarna på rummet lekt och rambo fått en smäll av en svans eller en tass på ögat. Hundar leker, olyckor händer, vi gör det bästa vi kan precis som vilken människa som helst med vett i huvet hade gjort. vi fick jobba med det vi hade och ingen hade kunnat göra ett bättre jobb i den stunden. Jag hade själv kört rambo till akuten om jag hade haft en bil och ett körkort. Men då hade jag väll fått skit för det eftersom det är en olaglig handling. Det är väldigt synd att rambo råkat ut för det här men, som sagt olyckor händer. Man får ha överseénde, speciellt när det är djur det handlar om och inte robotar utan egen vilja. / Jennifer

    SvaraRadera
  11. Toppen Jennifer,

    då är vi i alla fall överens om ansvarsfrågan.

    Nu har jag också lättare att förstå varför något sådant här kan hända. Det verkar ju handla om bemanning.

    Men varför blir du så upprörd över att jag berättar vad som hänt, det vill säga att en hund skadats allvarligt på erat dagis och att ni inte känner till vad som hänt honom?

    SvaraRadera
  12. för du får det att låta som att det är vårat fel att det hänt och att det är vi som jobbar på dagiset som är oansvariga och outbildade när det absolut inte är så fallet ligger till.
    som jag sa tidigare så älskar vi som jobbar på hunddagiset hundar och andra djur och vi gör allt vi kan för att dom ska må bra och vara trygga. vi vill gärna höra om någon har några komentarer om dagiset men när det enbart kommer från internet och man inte går hit och pratar med oss istället tyder det bara på okunnande och feghet. Dom som är fastanstälda här har utbildning på 3 år och vet vad dom håller på med. undantag för mig, jag har inte utbildning men jag är bra på vad jag gör. och har bra hand om hundar. Sen det här att dagiset är "sunkigt". jag tror det var nån Lena som skrev det. inte alls sant. vi städar morgon och kväll. diskar efter varje dag. byter vatten varje dag, upprepade gånger om dagen. damsuger och moppar så ofta vi har tid överallt och minst två gånger om dagen.vi har fönster i varje rum där det sitter hundar och har dom öppna så mycket vi kan utan att hundarna fryser.

    SvaraRadera
  13. Jonas, jag är glad att Jennifer svarat, men jag är mycket tveksam till ditt sätt att svara. Du kallar dej Jonas Konsument, här och på Facebook, men det enda du angriper är just Hornstulls Hunddagis. Och du har heller inga "addade" vänner på Facebook. Och du skriver flera anonyma inlägg på Rejta. Kliv fram ur mörkret nu, ring mej, 0707-661498. Jag har lämnat mitt telefonnummer på flera ställen. Hälsningar Christina

    SvaraRadera
  14. Tycker också att det är konstigt att du som person enbart skriver om fakta när du inte valt att prata med oss som jobbar här. Jag har jobbat på Hornstulls hunddagis i över 1 år vilket innebär att jag har varit med vid det tillfälle när Rambo försvann samt även nu när han blev skadad. När Rambo försvann, var vi ute med dagishundarna på promenad och en lösspringande hund kom och attackerade hundarna. Rambo tog sig då ur halsbandet och vi ropade efter personer som fanns framför oss i ett försök att få dem att fånga in honom. Vi i personalen ägnade flera timmar åt att leta efter honom utan resultat. Och vad jag vet blev han inte påkörd. Vart har du fått den informationen ifrån? Skulle han blivit det hade större skador uppkommit.

    Att Rambo har skadat ögat är bara att beklaga. Vi gjorde allt i vår makt för att försöka få tag på ägarna precis som Jennifer skrev samt även pratade med vår veterinär. Och som sagt hundar leker och det kan uppkomma skador. Det är precis som med barn på dagis. Olyckor kan inträffa, men det händer sällan.

    Att påstå att vi i personalen är okunniga och outbildade är också ett påstående som inte stämmer. Jag är utbildad djurvårdare och det är Malin som också är anställd.Jag har har även läst C15. Vi har hållit på med hundar hela vårt liv och har ett brinnande intresse för hundarna.

    Som sagt det som har hänt med Rambo är väldigt olyckligt./ Ida

    SvaraRadera
  15. Hej igen Christin,

    jag kallar mig och bloggen för Jonas Konsument då att syftet med denna blogg är att berätta om när jag och mina vänner råkar illa ut, i egenskap av konsumenter. Jag hoppas att slippa använda bloggen alltför ofta. Men jag tänker göra det varje gång något dylikt händer.

    Jag har skrivit ett inlägg på Rejta.se och där kallar jag mig JK. De övriga inläggen får andra stå för.

    Jag kan inte tro att din inbjudan till samtal uppriktig, du skriver ju samtidigt att du polisanmält mig. Så jag avböjer.

    SvaraRadera
  16. Hej Anonym,

    det verkar värt att påminna om att det jag berättat om är följande:
    1) en hund har skadats allvarligt på Hornstulls Hunddagis
    2) ingen medarbetare på dagiset har en aning om hur det gått till
    3) samma hund rymde från samma dagis, i samband med promenad
    4) hundföraren från dagiset kunde inget göra åt det, då hon var tvungen att hålla reda på övriga hundar som hon samtidigt var ute med

    Jag har inte påstått att ni är okunniga och obildade. Inte heller har påstått att ni inte brinner för hundar.

    SvaraRadera
  17. Hej Jonas Konsument! Ja det stämmer att jag har polisanmält din blogg, din Facebook grupp, och det du skrivit på Rejta, då det innehåller påhopp och brist på fakta. Men däremot vore det väldigt intressant att träffa dej och höra varför du är så arg, och vad du anser att vi gjorde gjort annorlunda. Som sagt, ring mej så bokar vi ett möte, 0707-661498, Christina

    SvaraRadera
  18. Vad spelar det för roll om christina anmält dig eller inte? Du är väll fortfarande kapabel att prata för det? Jag vill gärna också prata med dig. Om du inte ens vågar göra det kan du ju ta och lägga ner din blog? då är det ju ändå bara tecken på att det du skriver inte stämmer. Personligen tycker jag att det är jävligt fegt av dig att trycka ner på oss på honrnstulls hunddagis och sedan inte ens våga ta ämnet öga mot öga med oss som faktiskt jobbar där. Om någon hade ogillat hur du sköter ditt jobb hade du då velat att dom tog det med dig face to face eller att dom gick bakom dig och skrev en blog baserat på ingenting? Tror du på allt som står i skvallertidningarna också eller? /Jennifer

    SvaraRadera
  19. Hej Christina,

    jag anser att du förbrukat möjligheten till ett möte i och med din anmälan och är inte intresserad av att träffas. Men vi för ju ett samtal här och nu, vad är det vi inte kan tala om i detta forum?

    Och vad är påhopp och brist på fakta i nedanstående?
    1) en hund har skadats allvarligt på Hornstulls Hunddagis
    2) ingen medarbetare på dagiset har en aning om hur det gått till
    3) samma hund rymde från samma dagis, i samband med promenad
    4) hundföraren från dagiset kunde inget göra åt det, då hon var tvungen att hålla reda på övriga hundar som hon samtidigt var ute med

    SvaraRadera
  20. Hej Jennifier,

    jag tycker att vi kan ”samtala” här på bloggen. Det räcker utmärkt för mig. Och inte tar det ifrån mig rätten att ha en blogg, eller hur?

    Du skriver att bloggen baseras på ingenting, vad är det som inte stämmer i nedanstående, Jennifier?
    1) en hund har skadats allvarligt på Hornstulls Hunddagis
    2) ingen medarbetare på dagiset har en aning om hur det gått till
    3) samma hund rymde från samma dagis, i samband med promenad
    4) hundföraren från dagiset kunde inget göra åt det, då hon var tvungen att hålla reda på övriga hundar som hon samtidigt var ute med

    SvaraRadera
  21. Vi, Sleiman och Tomas, är Rambos hussar och kan intyga att det som Jonas konsument beskriver är välgrundat! Vi avslutade kontraktet med dagiset med omedelbar verkan efter den senaste incidenten.

    Vi anser att hornstulls hunddagis är en otrygg och farlig miljö för vår Rambo då han har farit illa där. Vidare har vi bemötts mycket illa av den ansvarige för dagiset.

    Sleiman och Tomas samt Rambo

    SvaraRadera
  22. jag tycker att det är fel att ta sånna här saker på en jävla blogg. jag tycker verkligen att du borde komma ner till dagis och bilda en egen uppfattning och se hur det verkligen går till istället för att lyssna och följa alla andra som också är ovetande om saker och ting eftersom dom inte ens sett hur det funkar hos oss. sluta förlja alla andra som en hund. kom ner och se sen kan jag respektera din åsikt. tills vidare anser jag att allt du skriver är skitsnack. villket det också är. vad det gäller sleiman och tomas: varför satte ni då in rambo där och hade honom där i 4 år? och för att ni inte tycker om christina ska det behöva gå ut över malin, ida och mig? sisst jag pratade i telefonen med dig sleiman sa du att det inte var oss det var fel på tyckte du utan christina och att du litade på att vi gjorde det bästa vi kunde ha gjort givna situationen. / Jennifer

    SvaraRadera
  23. Kära Sleiman och Tomas! Jag undrar liksom Jennifer, hur det kommer sej att ni haft Rambo på vårt hunddagis i 4 år??? Om ni varit så missnöjda??? Och att helt plötsligt komma och säga att ni tycker illa om mej, vad grundar sej det i??? Kanske att jag i 9 fall av 10 de första åren ständigt fick ringa er och påminna om dagisavgiften som ni alltid var sen med??? Eller någonting annat??? Om man tycker så genuint illa om någon som ni verkar tycka om mej, så tycker jag verkligen att det är konstigt att ni varit min kund i 4 år, som sagt.
    Jag vill även passa på att fråga er, VAD är det vi gjort fel vad gäller Rambo's skada??? VAD kunde vi gjort annorlunda??? Under 4 års tid har ni dagligen lämnat Rambo hos oss, våra rutiner har varit desamma sedan 1996, och nu anklagar ni oss för bristande rutiner. Ni signerade ett kontrakt när ni skrev in Rambo 2005, och nu säger ni att kontraktet är oskäligt??? Det finns inget tvång på att lämna in hundar på Hornstulls Hunddagis, men ni valde att göra det, ni valde att signera kontraktet, (som är utarbetat av en jurist för Sveriges Hunddagisförening) och vi Rambo har trivts hos oss hela tiden. Det är trist och tragiskt att det hände en olycka, vad som skett vet inte någon, Rambo kan ha fått ett slag av en viftande svans på ögat, han kan ha gått emot något (en korg?) i rummet, någon kan ha smällt till honom med sin tass. VAD har vi gjort för fel??? Varsågod och ring mej, så kan vi ha ett möte, ni två, Jonas konsument, Elisabet samt hela min personal, så kan vi diskutera saken. Jag är idel öra och mycket nyfiken på vad ni anser är fel hos oss. Christina 0707-661498

    SvaraRadera
  24. Hej Christina,

    jag anser att det är fel att följande hänt på ditt dagis:
    1) en hund har skadats allvarligt på Hornstulls Hunddagis
    2) ingen medarbetare på dagiset har en aning om hur det gått till
    3) samma hund rymde från samma dagis, i samband med promenad
    4) hundföraren från dagiset kunde inget göra åt det, då hon var tvungen att hålla reda på övriga hundar som hon samtidigt var ute med

    Jag tycker inte att det är ok att hundägare som betalar dig pengar för att du ska ta hand om deras hund råkar ut för ovanstående. Tycker du att det är ok, är ovanstående något man ska räkna med om man har sin hund hos dig?

    Ovanstående är fel oavsett om hundägarna haft sin hund hos dig i fyra år, oavsett om din personal är kompetent eller inte, oavsett hur du och din personal agerade efter att ovanstående hänt (t ex ringde veterinär eller letade efter hunden).

    Har jag varit tillräckligt tydligt med vad jag anser är fel, vad jag anser inte är ok?

    SvaraRadera
  25. En vädjan till alla som kommenterar på bloggen!

    Det är lätt att bli upprörd, arg o s v i en sådan här diskussion. Därför skulle vilja be er att tänka på hur ni formulerar er, undvik nedlåtande epitet och dylikt. Vi kan väl försöka diskutera detta utan personangrepp.

    SvaraRadera
  26. Hej JonasKonsument! Svar på ditt påstående 1: ja en hund har fått en skada på vårt dagis, han har troligen fått en svans mot ögat, eller gått emot en korg. Det är inte ens säkert att det hänt på dagiset, utan det kan lika gärna hänt påväg till dagis, och ögat svullnat och "fyllt på" med vätska tills skadan upptäcktes vid kopplingen för förmiddagspromenaden. Svar på ditt påstående 2: nej ingen vet hur det har gått till, som sagt tidigare,så står det inte alltid någon i varje rum och passar hundarna. Eftersom inget ljud hördes från rummet,som skulle påkallat extra uppmärksamhet, så vidtogs åtgärder direkt när skadan upptäcktes. Svar på ditt påstående 3 : det är fel att påstå att samma hund försvann i samband med promenad. Sanningen är den att samma hund, blev tillsammans med andra hundar attackerade av en aggresiv lös hund i Tantolunden. Rambo som är en mycket räddhågsen hund, fick panik,kastade sej bakåt och kom ur sitt halsband. Halsbandet var ett halsband som ägarna angett skulle användas på promenaderna,och det var inställt på den storlek ägarna använde. Svar på ditt påstående nr 4: det som hände var att en tjej gav de hundar hon gick med till en annan personal, som genast gick tillbaka till dagiset. Den första tjejen började genast springa efter Rambo, och de andra började leta så snart varit och lämnat övriga hundar på dagiset. Jag stannade på dagiset för att passa de hundar om var inne. Tycker du på fullt allvar att din kommentar är relevant??? Tycker du kanske på fullt allvar att alla tjejer skulle släppa alla hundar??? VAD i detta sammanhang tycker du vi kunde gjort annorlunda??? Nej, du har inte varit tillräckligt tydlig med vad du anser är fel. Förtydliga gärna, och förtydliga hur du skulle agerat i samma situation. Och vad som isåfall skulle fått ett annat händelseförlopp. DU skriver om personangrepp, men nu tror jag de är yr,det är ju DU som gått till personanagrepp. Det är du som hängt ut mej med namn, samt mitt hunddagis. Du är tillika så feg att du inte vågar ringa mej. Christina 0707-661498

    SvaraRadera
  27. hej på er ...

    jag är meddlem i facebook klubben och titta in här av nyfiken het.
    Och måste säga att detta måste väll vara ett klimax för en sån här blogg när ämnet i fråga alltså dagiset lägger ner så här mycke tid och skriver en massa svar. Som ärligt talat visar upp sin oro och vart i fråga är personalen för utom den ansvariga utnämda som the bad guy?
    Det är ju endast föreståndaren för dagiset som hålls ansvarig.
    Och visst jag kan ju förså ägarna till den här hunden att dom inte vill ha kvar hunden längre då det hänt en massa hemska saker den senaste tiden...
    Eller har det blivit mer hundar och för lite folk som jobbar?
    Nya hundar som inte vart där innan som är extremtbråkiga?
    Men samtidigt höll jag på att skratta ihjäl mig när föreståndaren skriver att dom alltid är sena med avgiften.
    Detta är ju ett person angrepp som går att andvända om det inte stämmer,samt att det är väll för fan bara säga att man inte får ha kvar hunden ...

    Fantastiks blogg men jäkla synd om hunden ...

    SvaraRadera
  28. Christina, jag har inte på något sätt angripit dig personligen. Det är jag inte intresserad av. Jag har skrivit om vad som hänt på ditt företag samt angett vem som äger och driver detta. Det är väl du som äger och driver företaget Hornstulls Hunddagis?

    Jag återkommer kring övriga kommentarer.

    SvaraRadera
  29. Jag håller med personen innan fan va pinsammt.
    Föreståndaren har trigat igång alla på plats med sina inlägg.
    Och detta får ju mer debatt och uppmärksamhet till bloggen och ännu pinsamare att historien blir ändrad hela tiden och orsaken av Chrisina..
    Säg som det är för mycket hundar för lite folk en olycka händer.
    Och en fråga är vad hade hänt om detta var ett riktigt dagis och dom gjort en unge blind..
    Detta är ju nåt för djurskydds föreningen.
    Ps..
    jag känner ägarna och jag vet inga som älskar sin hund så mycket som dom och det helvetet dom fått gå igenom dom senatste veckorn unnar jag ingen..
    Samt tror jag inte att dom har nåt i mott tjejerna som jobbar där tror bara att detta var nog.
    Nästa gång skulle väll sluta med döden..
    Och att den som är ansvarig för dagiset okså ska ta sitt ansvar..

    Fan det är ju deras lilla barn..

    Luv you om ni läser Boddan :)

    SvaraRadera
  30. Menar du att detta skulle få stå oemotsagt?? Och nej, det är inte för mycket hundar och för lite folk, just därför har jag bjudit in dem som undrar och vill se dagiset och träffa oss.
    Jag står här med mitt namn, jag har blivit angripen, jag har försvarat mej och dagiset, ni är anonyma! Ring mej så vi kan prata om saken, Christina 0707-661498

    SvaraRadera
  31. Hej igen Christina,

    jag uppskattar att du bemött min beskrivning av vad som hänt.

    1) Vi verkar inte överens om att en hund ska ha skadats allvarligt på ditt hunddagis. Du menar att skadan kan ha uppstått innan ägarna lämnade hunden till dig. Hundägarna är helt övertygade om att så inte är fallet. De är säkra på att hunden var oskadd när de lämnade honom till ditt dagis.

    2) Att ni inte vet hur skadan uppstått är vi dock överens om. Du skriver att det inte står någon i varje hundrum och passar hundarna. Då måste det ju vara svårt att hävda att skadan inte uppstod på dagiset?

    3) När det gäller rymningen förstår jag inte riktigt din argumentation. Hunden rymde väl, oavsett vad det berodde på? Felande koppel och/eller attackerande hund, det må så vara, hunden rymde. Annars hade väl ni inte behövt hjälpa till att leta efter den?

    4) När det gäller vad som hände efter det att Rambo rymt, så ska det alltså enligt dig gått till på följande sätt. En lös hund attackerade en av hundförarna och hennes åtta hundar. Rambo rymmer. Den attackerade hundföraren lämnar över sina sju hundar (Rambo har ju rymt) till en annan hundförare med åtta hundar och skyndar efter Rambo. Kvar är då en hundförare med sammantaget femton hundar som dessutom är attackerade av en annan lös hund. Det låter tufft.

    Jag skulle också uppskatta om du besvarade min tidigare fråga. Är skador och rymningar är något man som hundägare får räkna med om man väljer dig som leverantör?

    SvaraRadera
  32. Jonas, du diskuterar och provocerar in absurdum! Men jag skall ändå svara:
    1. Jag säger att skadan KAN ha skett t ex på väg till dagis, om du är någorlunda bevandrad i veterinärmedicin så skulle du veta att t ex ett slag mot ett öga, kan ge en mycket långsamt stigande svullnad, ibland upp till flera timmar. Vår veterinär bedömde att Rambo skulle behöva få veterinärvård inom ett par timmar, vilket också skedde då tjejerna till slut fick ta i hussarna.
    2. Jag säger att skadan KAN ha skett på väg till dagiset, ELLER inne i Rambo's rum. Trist och oturligt, hur det än har gått till. Men jag undrar fortfarande vad vi skulle gjort åt saken??? Rambo har utstående ögon, det är inte helt ovanligt att hundar med den typen av ögon får just den typen av problematik som Rambo fått. Det kan t ex räcka med att gå emot en liten kvist, för att få samma trista skada. Du kan söka på MOPS på google, och läsa alla veterinärstudier som är gjorda om mopsögon. Det märkliga med just mopsar är att de nästan inte känner när de får en sådan skada som Rambo fått. Vad jag förstått så hade Rambo mycket ont när han kom till veterinären. Men han gav inga ljud ifrån sej på dagiset, så ingen hade kunnat observera att det hänt något. Tala om för mej vad vi kunnat göra annorlunda i detta läge???
    3. Ja Rambo rymde, inte för att någon i personalen gjort ett slarvigt jobb, utan för att Rambo, så är en räddhågsen hund, kom lös då han drabbats av panik när den aggresiva hunden attackerade.
    4. Har vi vid något tillfälle sagt att just den tjejen som hade just den gruppen Rambo gick i hade 8 hundar??? Om du vill så kan jag göra en noggrann arbetsbeskriving av händelseförloppet, vilka hundar som gick med vem och så vidare, dagen då Rambo KOM LÖS!!!
    forts.....

    SvaraRadera
  33. forts....Du vill veta om skador och rymningar är något som man kan räkna med om man väljer mej som leverantör. Frågan i sej är så dum så man tror inte det är sant.
    Jag skall svara, men låt mej först fråga dej en sak;
    du ringer efter taxi, du beställer en färd till en adress, du sitter i en fin och bra taxi, med en bra och erfaren chaufför, men ni blir påkörda av en idiot, ett rattfyllo.... du blir skadad.
    Anser du att hela felet ligger hos taxibolaget och taxichauffören???
    Eller om du åker rulltrappa på NK, och någon slängt grus i trappan, så att den går sönder oh du skadar dej, är det NKs fel???

    Givetvis har vi inte som mål att hundar skall bli skadade, rymma eller att något annat skall hända när hunden är hos oss. Mina anställda älskar hundar, det gör jag med, de är utbildade för ändamålet, det är mycket populära bland mina kunder, de får ofta blommor, choklad, kort och så vidare för att att dagishundägarna är så nöjda. Många kunder har blivit personliga vänner, och många dagishundägare lämnar sina hundar över helger och kvällar ibland, till tjejerna "för att de är så nöjda med hur de tar hand om deras hund".
    Du diskuterar detta på ett sätt som gör att du framstår som ett bitter rättshaverist.
    forts....

    SvaraRadera
  34. forts VI HAR GJORT ALLT FÖR ATT RAMBO SKALL TRIVAS HOS OSS DE 4 ÅR HAN GICK PÅ MITT HUNDDAGIS, DET HAR SKETT EN OLYCKA, SOM VI TOG HAND OM PÅ ERFORDERLIGT SÄTT.
    DU HAR STARTAT EN BLOGG, SKRIVIT PÅ ANDRA STÄLLEN OCH TRAKASSERAT MEJ OCH MIN PERSONAL, SOM NU ÄR MYCKET LEDSNA. VAD VILL DU EGENTLIGEN?? VILL DU ATT JAG SKALL TROLLA BORT SKADAN PÅ RAMBO? VILL DU ATT ANDRA MÄNNISKOR SKALL MÅ DÅLIGT FÖR ATT DU SKALL FÅ SKRIVA AV DEJ?
    JAG HAR ETT LITET FÖRETAG, JAG KAN FÖRSÄKRA DEJ OM ATT ETT HUNDDAGIS INTE GENERERAR TILL NÅGRA ENORMA INKOMSTER, DET GÅR GANSKA PRECIS JÄMT UPP. JAG HAR INTE HELLER ETT HUNDDAGIS FÖR ATT JAG HATAR HUNDAR, ELLER FÖR ATT JAG TYCKER ATT ETT ANTAL TJER SOM OCKSÅ HATAR HUNDAR SKALL HA NÅGOT ATT GÖRA OM DAGARNA. NEJ, JAG HAR DETTA HUNDDAGIS FÖR ATT JAG TYCKER OM HUNDAR, DET HAR VARIT ETT NÖJE ATT HA HAFT MÖJLIGHETEN ATT LÄRA KÄNNA EN MASSA HUNDAR OCH MÄNNISKOR GENOM ÅREN. MÅNGA HUNDAR HAR GÅTT I ÖVER 10ÅR HOS OSS. VI HAR STORT STÖD FRÅN DE SOM HAR SINA HUNDAR HOS OSS, OCH DE TYCKER ATT HELA DENNA SITUATION MED DEJ, TOMAS OCH SLEIMAN, SAMT ELISABET OCH DE ÖVRIGA ANONYMA ÄR HELT BEFÄNGD.
    SOM SAGT, DU KAN JU ALLTID RINGA MEJ, DU KAN RINGA FRÅN SKYDDAT NUMMER, SÅ KAN VI TALAS VID DU OCH JAG. CHRISTINA 0707-661498

    SvaraRadera
  35. Hej

    Jag vill bara skriva att som kund till Christina på Hornstulls hunddagis under snart 5 år så är jag mycket nöjd med hur jag och min hund Zeke har blivit bemötta, och den omvårdnad Zeke har fått. Personalen är proffsig och kunnig, och det faktum att det finns en tjänstgörande veterinär i samma lokaler ger en extra trygghet. Jag är även fullt medveten om att olyckor kan inträffa, när jag lämnar min hund på dagis såväl som när jag lämnar honom till goda vänner för passning. Så fungerar det, med hundar såväl som med barn. OM en olycka skulle inträffa, vet jag att Christinas personal har den rätta kunskapen för att hantera situationen på rätt sätt, och att min älskade hund kan få den vård han behöver så fort som möjligt.

    Om man inte kan leva med oron över att ha sin hund eller sitt barn i någon annans omvårdnad, bör man se till att alltid ha full uppsyn över sin hund eller sitt barn själv. De flesta människor som förvärvsarbetar har dock inte den möjligheten. Som heltidsarbetande hundägare som sätter omvårdnaden och trivseln för min hund i främsta rummet, är jag tacksam för att det finns verksamheter som Christinas som jag kan känna mig trygg med när jag lämnar min hund där, och glad när jag märker att han trivs bra med personalen och sina hundkompisar.

    Vänlig hälsning
    Anna-Josefina, Zekes matte

    SvaraRadera
  36. Hej Christina,

    jag anser inte att din personal är ansvarig för det som hänt. Jag tycker att ansvaret är ditt, i egenskap av ägare till dagiset. Inte din personal. Det får du gärna hälsa dina medarbetare.

    Om jag uppfattat dig rätt, så anser du att din verksamhet är felfri, du kunde inte gjort någonting annorlunda. Ändå har det som hänt skett. Min slutsats blir därför att det finns risk för att samma saker kommer att hända igen i framtiden. Om jag väljer dig som leverantör finns det risk att min hund skadas allvarligt och/eller rymmer.

    SvaraRadera
  37. Hej Anna-Josefina,

    mina vänner är inte nöjda kunder.

    SvaraRadera
  38. Hej igen Christina,

    Jag skriver inte om det som hänt för att jag behöver "skriva av mig". Jag skriver för att jag vill delge andra konsumenter det som hänt.

    Jag tycker att konsumenter har rätt känna till vad som hänt. Ett slags konsumentupplysning, skulle man kunna kalla det.

    SvaraRadera
  39. Hej Jonas konsument! Din självpåtagna uppgift såsom konsument upplysare innehåller ett generalfel, nämligen att du helt struntat i att fråga bägge parter!
    Konsumentverket, journalister m fl ser alltid till att få höra allas version av det som skett. Det har du inte gjort, du har startad en blogg den 24e september, och det enda du ägnat dej åt är att angripa oss. Inte nog med detta har du startat en Facebook grupp, med ensidig "information" och tillika skrivit på Rejta. Jag kan inte anse att du är något annat än en bråkstake, det är inte ens din hund det handlar om, och du är för feg för att ringa mej. Jag fick telefonsamtal från Polisen på Södermalm idag, och nu har en åklagare tagit tag i detta ärende. Men ring du mej så jag får höra vad du anser att vi skulle gjort annorlunda. Christina 0707-661498

    SvaraRadera
  40. Jag respekterar din åsikter Christina, men delar dem inte.

    SvaraRadera
  41. Kan du svara på varför du INTE talat om vad vi skulle gjort annorlunda, och varför du INTE törs ringa mej. Christina 0707-661498

    SvaraRadera
  42. Christina,

    du hörde aldrig av dig till hundägarna efter det att hunden skadats allvarligt. Efter fem dagar kontaktade hundägarna dig. Nu är du väldigt mån om att samtala med mig. Samtidigt har du polisanmält mig. Jag har mycket svårt att tro att du uppriktigt vill samtala. Jag tror att du endast är intresserad av att tysta ned det som hänt. Dessutom har vi ett samtal här och nu. Samtalet sker publikt och ger alla möjligheten att bedöma våra argument.

    Som jag förstått dig, anser du att din verksamhet bedrivs felfritt. Trots det har en och samma hund både skadats allvarligt vid ett tillfälle och rymt vid annat. Detta inom en period på mindre än ett år. Det är inte min sak att berätta för dig hur du kan hindra att detta upprepas. Det är din verksamhet.

    SvaraRadera
  43. Herregud, vad är det du vill??? Jag har personal på plats, och dessa kontaktade Tomas och Sleiman. utav vilken anledning skulle även jag ringa dem just där och då??? De kontaktade mej efter några dagar, det stämmer, för att tala om hur inkompetent jag och min personal var!
    Givetvis har jag polisanmält dej, detta för att du gjort personpåhopp, startat en "hatblogg", en "hatsida" på Facebook samt skrivit en massa inlägg av samma "hatkaraktär" på Rejta. Men detta hindrar inte att jag kan tala med dej, men du vågar inte ringa mej???
    Jag behöver inte tysta ner detta, vi har fått massor av sympatier från kunder, andra hunddagis, vänner och bekanta, som tycker att ni agerar väldigt märkligt och är mycket orättvisa.
    Jag är givetvis också väldigt nyfiken på vad du är för en figur, som gör dej till språkrör för Sleiman och Tomas, men inte vågar ställa upp med namn.
    Och håll med mej om att din så kallade Konsumentupplysning, ENDAST, handlar om Hornstulls Hunddagis!!!
    Jag har aldrig någonsin påstått att min verksamhet är felfri, när man har med människor och djur att göra, så kommer det alltid att dyka upp "den mänskliga faktorn" och i detta sammanhang "den hundliga faktorn". Därför är jag mycket intresserad av vad du anser att vi kunnat göra annorlunda?? Jag skulle också verkligen vilja veta varför det inte räckte med att personalen på dagis ringde Tomas och Sleiman, varför skulle även jag ringt??? De hade redan fått informationen, de hämtade Rambo, och de lovade ringa och berätta hur det gick. Det gjorde de inte, utan de ringde mej någon vecka senare för att leverera en utskällning.

    Som sagt, ring du, fegis hälsar Christina 0707-661498

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se BloggRegistret.se